Μια δεκαετία μετά την καταστροφή του MySpace, το Facebook φέρνει την μουσική πίσω στην κοινωνική δικτύωση

Ήταν για λίγο μια ουτοπία των εραστών μουσικής – ένα ηλεκτρονικό οικοσύστημα που βασιζόταν στην αγάπη των τραγουδιών, στη χαρά της ανακάλυψης και της διάδοσης νέων ρυθμών. Από την πτώση του MySpace στα τέλη της δεκαετίας του 2000 στα χέρια του Facebook, η μουσική απέμεινε σχεδόν αποκλειστικά μακριά από την κοινωνική δικτύωση.

Κατά ειρωνικό τρόπο, είναι το Facebook που φέρνει τη μουσική πίσω στη ζωή του διαδικτύου. Το Facebook ανακοίνωσε μια “ολιστική συνεργασία” με την Warner Music Group, η οποία θα αδειοδοτήσει τους καταλόγους μουσικής έκδοσης για τη χρήση σε βίντεο και μηνύματα που μοιράζονται οι χρήστες στο Facebook, Messenger, Instagram και Oculus.

Η συμφωνία ακολουθεί τις προηγούμενες που έγιναν με την Universal Music Group και τη Sony / ATV Music, που ουσιαστικά δίνουν πλέον δικαιώματα στο Facebook για να χρησιμοποιήσει όλα τα υπάρχοντα τραγούδια. Η ανακοίνωση έγινε με ένα κλιπ 12 δευτερολέπτων στη σελίδα Facebook του Warner.

Αν και οι οικονομικοί όροι για τις διαπραγματεύσεις Warner, Universal και Sony δεν έχουν αποκαλυφθεί, τα δικαιώματα που καταβάλλονται στις μουσικές εταιρείες θα φέρουν νέα χρήματα για τους κατόχους δικαιωμάτων. δήλωσε ο αντιπρόεδρος της παγκόσμιας ψηφιακής στρατηγικής Warner Eric Mackay σε ένα δελτίο τύπου.

Ο επικεφαλής του ψηφιακού προγραμματισμού Ole Obermann πρόσθεσε ότι η συμφωνία θα «επεκτείνει το σύμπαν της μουσικής ροής και θα δημιουργήσει συμπληρωματικά έσοδα για τους καλλιτέχνες». Ουσιαστικά, το Facebook έχει τώρα δικαιώματα να χρησιμοποιεί κάθε υπάρχον τραγούδι.

Εκτός από τις εφαρμογές που παίζουν μουσική, η μουσική αυτή τη στιγμή δεν κυριαρχεί στο διαδίκτυο. Οι χρήστες μπορούν τώρα να μοιράζονται μουσική στο Facebook χωρίς κίνδυνο παραβίασης των πνευματικών δικαιωμάτων, γεγονός που αποτελεί πρόβλημα που εξακολουθεί να μαστίζει άλλες πλατφόρμες κοινωνικών μέσων.

Ενώ οι συμφωνίες δεν μετατρέπουν το Facebook σε μια ανοιχτή εφαρμογή που παίζει μουσική, ορισμένοι πιστεύουν ότι η εταιρεία μπορεί μία μέρα να προσπαθήσει να δημιουργήσει τη δική της υπηρεσία μουσικής.

Η προσθήκη μουσικής στα χαρακτηριστικά του Facebook έχει νόημα για την εταιρεία, η οποία φαίνεται να είναι σε αποστολή να αναλάβει οποιαδήποτε υπηρεσία που προσφέρει το διαδίκτυο, αντιγράφοντας λειτουργίες από άλλες πλατφόρμες, συμπεριλαμβανομένων των Yelp, LinkedIn, Craigslist και Snapchat.

Το χρονοδιάγραμμα είναι επίσης κατάλληλο: Η ανάπτυξη των χρηστών επιβραδύνεται για την κύρια πλατφόρμα της – ειδικά για τους εφήβους, ένα κοινό που ζει για την μουσική – και η ανανέωση της πρώτης σελίδας με τις ενημερώσεις αναμένεται να μειώσει το χρόνο που δαπανάται στην εφαρμογή.

Η έλλειψη κατάλληλης πλατφόρμας κοινωνικής μουσικής στο διαδίκτυο είναι έντονη την τελευταία δεκαετία. Γι ‘αυτό το Spotify και η Apple Music έχουν δει τέτοια επιτυχία στις εξατομικευμένες λίστες αναπαραγωγής και αντιπροσωπεύουν επίσης μεγάλο μέρος της διαπερατότητας των φεστιβάλ ζωντανής μουσικής.

Η μουσική είναι μια θεμελιώδης κοινωνική επιδίωξη. Οι άνθρωποι ακούνε μουσική, αλλά θέλουν να την μοιραστούν και με άλλους. Η εταιρεία του Mark Zuckerberg εκμεταλλεύεται ακριβώς αυτό.